Radziejowscy policjanci wspólnie z Gimnazjum w Osięcinach, po raz kolejny zorganizowali „ Dzień bez agresji”. Były pogadanki, rozmowy oraz prezentacje i występy uczniów.
Dzisiaj (19.11) na zaproszenie dyrektor Gimnazjum Publicznego w Osięcinach Wiesławy Klajn, radziejowscy policjanci wzięli udział w imprezie zorganizowanej pod hasłem „Wznieś serce nad zło”. Wśród zaproszonych gości był Naczelnik Wydziału Prewencji podinsp. Marian Polak, Kierownik Posterunku w Osięcinach asp. szt. Piotr Majewski, Wójt Gminy Jerzy Izydorski, proboszcz miejscowej parafii ks. Piotr Dziurdziński.
Zaczęło się od spotkania z policjantami. Mł.asp. Robert Rzepecki opowiedział uczniom klas I o zasadach bezpieczeństwa związanych z ruchem drogowym. Z uczniami klas drugich spotkał się dzielnicowy asp. szt. Mirosław Pawłowski . Omówił zagadnienia związane z przemocą i agresją w szkole, zagrożeniami wynikającymi z korzystania z internetu oraz odpowiedzialnością karną za popełnione czyny karalne. Pogadankę z uczniami klas trzecich przeprowadził mł.asp. Marcin Krasucki . Na początek młodzież obejrzała film „Dopalacze” zrealizowany w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy. Następnie omówił konsekwencje prawne związane z zażywaniem i posiadaniem środków odurzających.
Po tych prelekcjach, uczniowie oraz zaproszeni goście spotkali się w sali gimnastycznej, gdzie przewodnicy psów służbowych mł.asp. Rafał Czyżewski i sierż. Piotr Swiderski zaprezentowali wyszkolenie swoich podopiecznych - Barego i Rapiego. Po pokazie uczniowie wystawili sztukę pt. „Sąd nad przemocą i agresją”.
W trakcie spotkania zaproszeni goście ocenili prace plastyczne, wykonane przez uczniów gimnazjum na temat przemocy, używek. Pierwsze miejsce zdobył uczeń klasy III Kamil Zarębski.
Impreza zakończyła się wypuszczeniem w niebo setki balonów w kolorze tęczy, symbolizujących dobre uczynki .
Dyrektor Wiesława Klajn zakończyła spotkanie tymi słowami: „ Wyrażam nadzieję, że dzisiejsze spotkanie zorganizowane wspólnie przez szkołę i Policję w Radziejowie, przyczyni się do rozwoju wśród uczniów dociekliwości poznawczej ukierunkowanej do bycia człowiekiem, umiejącym radzić sobie w trudnych sytuacjach, odróżniać dobro od zła bronić przed złem drugiego, a przede wszystkim do poznania jaką wartość stanowi własne i innych życie, któremu każdy winien jest szacunek”.